تصویر سازی کتاب کودک (child Book Illustration) هر نوع اثر تصویری یا تزئینی است که به طور خاص برای مخاطبان کودک و نوجوان در نظر گرفته می‌شود. تصویرسازی کتاب کودکان نسبت به تصویرسازی برای بزرگسالان دشوارتر است. زیرا باید با سلیقه کودکان آشنا بود و بتوان اثری زیبا را به تصویر کشید که هم محتوای کتاب به‌خوبی نشان داده شود و هم بتواند کودکان را مجذوب خود کند. از همین رو تصویرسازی کتاب کودکان نیاز به مهارت بالایی دارد و باید به متخصص آن سپرده شود. در این مقاله از انتشارات متخصصان به اهمیت تصویرسازی کتاب کودک و تاثیر آن در جذب مخاطب می‌پردازیم و از روش‌های مختلف اجرای

تأثیر تصویرسازی کتاب کودک در فروش آن

چند لحظه‌ای از شما می‌خواهیم به کودکی خود بازگردید تا بهتر متوجه اهمیت تصویرسازی کتاب شوید. زمانی که خواندن بلد نبودید و بزرگ‌ترها برای ما داستان‌های مختلف می‌خواندند.

در آن زمان نوشته‌های کتاب برای ما فقط مانند یک سری خط عجیب‌وغریب بود که در کنار هم قرار گرفته بود. می‌دانستیم که نمی‌توانیم چندان آن‌ها را متوجه شویم. در نتیجه تمام تمرکز خود را صرف دیدن تصاویر جذاب کتاب می‌کردیم.

ممکن بود که کتابی به نظر داستانی بسیار زیبا باشد اما چون تصاویر زیبایی نداشت ما از آن لذت کافی را نمی‌بردیم. ما با تصاویر کتاب در واقع می‌دانستیم که در صفحه موردنظر، کدام اتفاق از داستان در حال رخ‌دادن است.

دوباره به زمان حال برگردیم. امکانات امروزه اگرچه با دوران ما تفاوت دارد اما تصویرگری کتاب کودک به همان میزان دوران گذشته اهمیت دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این مسئله مهم آشنا شوید.

تصویرگری جلد کتاب کودک

همان‌طور که پیش‌ازاین بیان کردیم، یکی از عوامل بسیار مهم که می‌تواند کودکان را مجذوب یک کتاب بکند تصاویر موجود در آن است. در کتاب‌های بزرگسال تصویرگری جلد کتاب اهمیت بالایی نسبت به دیگر تصاویر دارد.

مخاطبان در واقع فقط به فونت نوشته شده، جنس کاغذ و محتوای کتاب اهمیت می‌دهند. اما درباره کودکان این قضیه کاملاً تفاوت دارد.

تصویرگری جلد کتاب کودک اهمیت یکسانی با دیگر تصویرسازی‌های مربوط به داخل کتاب دارد. آن‌ها روزانه چندین بار ممکن است کتاب را باز کنند تا تصاویر موجود در آن را مشاهده کنند. در واقع با دیدن آن‌ها می‌توانند حدس بزنند که در صفحه موردنظر چه مطالبی نوشته شده است.

حتی در مواردی با مشاهده تصویر کتاب، داستان‌هایی را بر اساس خلاقیت خود به وجود می‌آورند. بدین ترتیب تصاویر حتی می‌توانند در افزایش خلاقیت کودکان تأثیرگذار باشند.

مشاهدات و مطالعات مختلف نشان داده است که تمرکز بیشتر کودکان در یک کتاب بیشتر بر روی تصاویر آن‌ها است. بنابراین باید تصاویر کتاب به‌گونه‌ای باشند که بتواند کودکان را مجذوب خود سازد. بدین ترتیب می‌توانید فروش بیشتری از کتاب را داشته باشید.

البته فراموش نکنید که نباید این مسئله باعث شود تا به محتوای کتاب توجهی نکنید. والدین از تصمیم‌گیران اصلی هستند. در نتیجه باید محتوای کتاب نیز به نحوی باشد که بتواند والدین را ترغیب به خرید نماید.

تفاوت تصویرسازی کتاب کودک با سایر کتاب ها

در تصویر سازی کتاب کودک به دلیل اینکه کودکان بیشتر جذب تصاویر می شوند باید دقت بیشتری در این مورد استفاده کرد. در سایر کتاب ها کاربر علاوه بر اینکه به تصاویر توجه دارد به عبارت یا نوشته همراه تصاویر و ارتباط این 2 بخش با یکدیگر اهمیت می دهد.

چگونه تصویرگر کتاب کودک شویم ؟

در این مقاله با روش های مختلف تصویرگری کتاب کودک همراه باشید اگر شما می خواهید تصویرگری کتاب را آغاز کنید باید تکنیک های زیادی را مطالعه و بررسی کنید تا کیفیت خوبی در کار خود ببینید.

رعایت کیفیت در این بخش مهم است چون هر چه تصویر گیرا تر باشد برای کودک جذابیت بیشتری دارد.برای کسب مهارت زمان زیادی را باید صرف آموزش کنید تا تجربه کسب کرده و در پروژه ای مختلف از ان استفاده و درامد کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *